Obchodní podmínky realitního zprostředkovatele
(dále jen „Obchodní podmínky“)
obchodní společnosti IMMO Leasing Development s.r.o., IČO: 05463211
se sídlem: Jeseniova 1549/124, 130 00 Praha 3 – Žižkov
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 264034
(dále jen „Společnost“)
I. Definice pojmů
(není-li níže v textu uvedeno jinak pro daný konkrétní případ, jsou pojmy zde uvedené významově určeny jejich následným vysvětlením, v případě konkrétního typu realitního zprostředkování níže uvedené je možno adekvátně obdobný význam aplikovat také na další druh realitního zprostředkování)
Realitní zprostředkování: činnost, jejímž účelem je zprostředkovat uzavření realitní smlouvy dle ustanovení zákona č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování a o změně souvisejících zákonů,
Realitní zprostředkovatel: ten, kdo jako podnikatel poskytuje Realitní zprostředkování,
Realitní smlouva: smlouva o nabytí vlastnického práva k nemovité věci, nebo práva, jež obsahuje nebo s nímž je spojeno oprávnění užívat nebo požívat nemovitou věc, byt nebo nebytový prostor, ledaže se jedná o ubytování,
Realitní makléř: fyzická osoba podnikající na území České republiky v oblasti realitního zprostředkování, tj. realitní činnosti, zpravidla vyvíjející činnost ve spolupráci s realitní kanceláři
Zájemce: jakákoliv fyzická či právnická osoba, které se Realitní zprostředkovatel zavazuje zprostředkovat uzavření Realitní smlouvy,
Klient: jakákoliv fyzická či právnická osoba, která uzavře se Společností zprostředkovatelskou smlouvu (zprostředkování prodeje, pronájmu, koupě, pachtu atd.). Obvykle se jedná o prodávajícího, kupujícího, pronajímatele, nájemce, podnájemce, pachtýře atd.
Etický kodex – dokument, v rámci jehož zásad má být postupováno při realizaci Realitního zprostředkování. Zpravidla obsahuje zásady přístupu osob provádějících realitní zprostředkování při jednáních s klienty a dalšími osobami a taktéž závazky plnění obecně vžitých norem slušného jednání a dodržování právních řádů České republiky. Obecně je Etický kodex souborem pevně nastavených pravidel a závazků, jímž jsou osoby spolupracující se Společností povinni se řídit při realitní činnosti ve prospěch Klienta a udržování dobrého jména Společnosti.
II. Etický kodex
Společnost při poskytování svých služeb postupuje vždy v souladu se zájmy a pokyny klienta a při své činnosti se řídí příslušnými právními předpisy České republiky a níže uvedeným:
- Společnost je obchodní společností mj. specializující se na zprostředkovatelskou, tj. realitní činnost zaměřenou na oblasti nákupu, prodeje nebo pronájmu nemovitostí (pozemky, stavby, bytové a nebytové jednotky, v případě družstevního vlastnictví se pak jedná o zprostředkování převodu družstevního podílu v příslušném družstvu, zprostředkování podnájmu apod.), ale i nákupu, prodeje nebo pronájmu komerčních objektů, tj. zejména výrobních a skladových hal, pozemků určených k zástavbě prostorami sloužícími k podnikání a jiných prostor určených k podnikání.
- Zprostředkovatelské služby Společnost poskytuje týmem osvědčených a odborně způsobilých makléřů, kteří vždy dbají na dodržování etiky jednání se stranami, tj. jak klienty, tak i potencionálními zájemci o Realitní činnost s důrazem na rychlost, odbornost a korektnost.
- Společnost dbá na pečlivý výběr spolupracujících osob s důrazem na jejich zkušenosti, odbornost a spolehlivost a vždy dbá na pečlivé prověření podmínek daného obchodu, nabízených nemovitostí i potencionálních zájemci o koupi, prodej či pronájem tak, aby daný obchod proběhl bezpečně a vzájemné spokojenosti všech stran.
- Bezpečný průběh daného obchodu je zajišťován i jeho pečlivou přípravou, kvalitním a odborným zpracováním smluvních dokumentů a systémem bezpečných úschov finančních plnění prostřednictvím osvědčené advokátní kanceláře nebo osvědčeného advokáta.
- Společnost se zavazuje hájit zájmy svých klientů, prosazovat je při každé příležitosti a současně se chovat spravedlivě ke všem účastníkům daného obchodu.
- Společnost je schopna zajistit v rámci realitního obchodu i další bezprostředně související služby, dle přání a požadavků stran.
III. Minimální rozsah služeb Společnosti
Společnost poskytuje klientovi následující standardní služby, nebude-li v příslušné Realitní smlouvě uvedeno jinak:
- prohlídku nemovitostí a doporučení obvyklé kupní ceny / výše nájemného dle stavu realitního trhu;
- inzerci na webu Společnosti a ostatních vybraných realitních serverech, vypracování návrhu marketingové strategie za účelem propagace nemovitostí, zahrnující umístění reklamní plachty, inzerci v tisku a jiných médiích atd.;
- obstarání výpisu z katastru nemovitostí a kopie či originálu katastrální mapy (pouze u prodeje nemovitosti);
- jednání se zájemci, organizace a zajištění prohlídek nemovitostí se zájemci;
- vypracování a uzavření dohody o složení blokovacího depozita s kupujícím a převzetí blokovacího depozita maximálně do výše provize za zprostředkování, organizační podporu při jednání smluvních stran nezbytnou k uzavření smlouvy o úschově, příp. smlouvy o smlouvě budoucí kupní a smlouvy kupní a smlouvy o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu (pouze u prodeje nemovitosti);
- v případě nájmu nemovitosti zajištění přípravy standardní nájemní nebo podnájemní smlouvy; v případě prodeje nemovitosti zajištění přípravy standardní smluvní dokumentace nezbytné pro realizaci obchodu (tedy smlouvu o smlouvě budoucí kupní, kupní smlouvu, návrh na vklad vlastnického práva do katastru nemovitostí, smlouvu o převodu družstevního podílu v bytovém družstvu), včetně zajištění úschovy peněžních prostředků u advokátní kanceláře;
- organizaci uzavření smluvní dokumentace (v případě prodeje nemovitosti včetně ověření podpisů);
- zajištění podání návrhu na vklad vlastnického práva k nemovitosti včetně zajištění úhrady správního poplatku (pouze u prodeje nemovitosti);
- organizaci předání nemovitostí včetně odečtu měřidel a vypracování předávacího protokolu
- další smluvně sjednané služby
IV. Uzavření Realitní smlouvy
Společnost si tímto vymezuje právo svobodného rozhodování, zda s klientem nebo dalšími osobami uzavře smlouvy, na jejichž základě bude vykonávat realitní činnost. Společnost si tímto jednoznačně vymezuje právo bez udání důvodu odmítnout spolupráci s osobami, pokud by spolupráce snížila nebo jinak ohrozila kvalitu poskytovaných služeb Společnosti a poškodila by její jméno, nebo by mohla způsobit finanční nebo jinou škodu Společnosti nebo osobě, pro níž je realitní činnost smluvně vykonávána, nebo by byla smluvně v budoucnu vykonávána a která by se tímto měla stát smluvní stranou odmítnuté osoby.
V. Úschova peněžních prostředků
Z důvodu minimalizace rizika spojeného se vznikem finanční újmy smluvních stran z důvodu neplnění smluvních ujednání nebo jiných zde nespecifikovaných případů je vypořádání kupní/převodní ceny vždy prováděno bezhotovostní úhradou, a to výhradně prostřednictvím advokátní úschovy u advokáta anebo advokátní kanceláře spolupracující se Společností. Společnost je oprávněna přijmout finanční plnění pouze formou blokovacího depozita, a to do výše smluvené provize. Úschova finančních prostředků u jiných subjektů nemajících žádné obchodní vazby se Společností týkající se této finanční činnosti je možná toliko výjimečně, a to pouze na základě písemného příkazu smluvních stran, ve kterém je jednoznačně vyjádřen příkaz smluvních stran poukázat finanční prostředky na jimi určený bankovní účet a současně jednoznačně vyjádřeno, že tento příkaz byl vydán na základě vlastního uvážení smluvních stran a Společnost je tímto zbavena veškeré právní, finanční a jiné odpovědnosti s touto úschovou finančních prostředků související.
VI. Stav nemovitostí
- Je-li předmětem realitních služeb pro klienta vyhledání vhodných nemovitostí ke koupi či pronájmu, je Společnost povinna sdělovat klientům objektivní informace o stavu nemovitostí, které klientům vyhledají.
- Společnost a její a makléři neodpovídají za újmu, která vznikne v případě, že třetí osoba zamlčela či uvedla nepravdivé údaje ohledně stavu nemovitosti.
- Klient bere na vědomí, že v případě každé transakce s nemovitostí je doporučováno detailní přezkoumání stavu nemovitosti učiněné nezávislým odborníkem.
- Klient bere na vědomí, že veškeré, zejména technické, obchodní a reklamní dokumenty, materiály, údaje, modely, vizualizace a jiné vyobrazení či podklady prezentované Společností, včetně veškerých údajů na webových stránkách Společnosti, jsou pouze ilustrační, nezávazné a nepředstavují nabídku na uzavření smlouvy ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, přičemž Společnost si vyhrazuje výlučné právo na jejich změnu. Smlouva mezi Společností a jiným subjektem je uzavřena tehdy, pokud je vyhotovena v písemné podobě, její obsah si obě smluvní strany ujednaly v celém rozsahu a je podepsaná všemi smluvními stranami na téže listině.
- Klient bere na vědomí, že přírodní materiály se mohou vyznačovat barevnou a tvarovou nestálostí a jakákoliv úprava ze strany klienta ruší jeho nárok na reklamaci.
VII. Reklamace:
- Shledá-li klient služby poskytované Společností za nevyhovující, nebo bude-li mít k provádění obchodního případu jiné výhrady, je oprávněn uplatnit tyto své výhrady (dále jen „reklamace“) u Společnosti emailem: reklamace@il-development.cz
- Reklamace bude Společnosti vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Společnost s klientem písemně nedohodne jinak.
- Reklamaci může Společnost uznat jako oprávněnou, nebo odmítnout jako neoprávněnou.
- Pokud Společnost uzná reklamaci za oprávněnou, provede na svůj vrub úkony, kterými nežádoucí stav odstraní. Odstranění nežádoucího stavu může spočívat též v poskytnutí náhrady klientovi. Náhradou se rozumí zejména přiměřená sleva na poskytovaných realitních službách.
- Pokud Společnost odmítne reklamaci jako neoprávněnou, informuje o tom bezodkladně klienta.
- Na základě zjištění učiněných z reklamací vyvozuje Společnost důsledky, stanovuje metody, návody a dává pokyny, aby mohlo být předcházeno vzniku případných dalších reklamací.
- Dojde-li mezi stranami smlouvy ke sporu, vzniká právo na jeho mimosoudní řešení dle bodu IX těchto Obchodních podmínek.
VIII. Povinnost identifikace
Společnost je dle zákona č. 253/2008 Sb., o opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, v platném znění povinnou osobou a jako taková je povinna identifikovat klienta a identifikační údaje po zákonem stanovenou dobu archivovat. V praxi tzn., že Společnost disponuje oprávněním požadovat po klientovi, zájemci a dalších osobách, s nimiž je ve smluvním nebo budoucím smluvním vztahu, předložení občanského průkazu a dalších případných průkazů a dokumentů, na jejichž základě je schopna dostát svým zákonným povinnostem a identifikovat smluvní osoby.
IX. Mimosoudní řešení s pomocí ČOI
Dojde-li mezi stranami smlouvy ke sporu, má klient nebo zájemce právo na mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podá na Českou obchodní inspekci. Veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na stránkách České obchodní inspekce www.coi.cz.